איזו הכוונה ניתן לתת להורים שילדיהם עולים לכיתה א? האם הילדים צריכים קורס הכנה לכיתה א או שאולי ההורים הם אלו שנזקקים להכנה ותמיכה רגשית.
בעזרת הגרפולוגיה ניתן להורים הכוונה בתחום הכתיבה. הילדים לומדים לקרוא ולכתוב בבית ספר ואנחנו רואים את המחברות שלהם ומתייחסים מייד לכתב ידם: האם הוא מסודר, האם הוא יפה? אבל חשוב שההורים ידעו ויבינו שזו לא המטרה. מטרת כתב היד היא לא להיות יפה ומסודר אלא להיות קריא! כשאנו רואים את ילדינו כותבים במחברות, אנחנו ממהרים לשפוט את הסדר של השורות, את המרווח מהשוליים, היופי של האותיות וכל זה טעות. אסור שהילד שלנו יבזבז אנרגיה על כתב יפה ומסודר. זה חוסם את הביטוי העצמי שלו וגורם לו לוותר על האמת הפנימית שלו רק בשביל לעשות רושם על הסובבים אותו.
על מה הגרפולוגיה ממליצה לתת דגש?לתשומת לבכם, אם הילד כותב יפה כמו מכונת כתיבה, זה צריך להאיר לנו נורה אדומה: זה כנראה מצביע על ילד שצריך תשומת לב ורוצה למצוא חן בעיני הסביבה בצורה יתרה.
כהורים, מותר לכם ואף מומלץ ללמד את הילד כיצד להחזיק את העיפרון או העט, כיצד לכתוב בקלות ובמהירות בלי שהשרירים של כף היד יתאמצו וכמובן להעיר ולהקפיד על כתב בצד ובכיוון הנכון. בכיתה א הילדים כבר אמורים לדעת להבחין בין כתב ראי לכתב תקין.
לידיעתכם, לימוד הכתיבה דורש מהילדים הרבה ריכוז, הרבה קואורדינציה וכמו בכל דבר חדש, תרגול וניסיון ישפרו את התוצאות.
בנושא כתב היד, אנא קבלו טיפ מעולם הגרפולוגיה – מטרת כתב היד היא אמצעי תקשורת בלבד. גם אם המורה מעירה לילד תזכירו גם לה שהיא צריכה להבין את הכתב והאותיות ולא לגרום לילד לכתוב יצירת אומנות אסתטית שתגזול ממנו זמן מיותר ולחץ נפשי.
לסיום, המלצות לקראת כיתה אלקראת כיתה א' ובתחילת השנה כדאי ואפשר להתרגש ולשדר לילדים חגיגיות ושמחה אבל בשום פנים ואופן – לא לשדר לחץ. לא לדחוף למצוינות, כי זו הדרך השכיחה ביותר להשיג את התוצאה ההפוכה, תלמיד מצטיין עם בעיות התנהגותיות, תלמיד שמרגיש שהוא צריך להוכיח את עצמו מחדש להוריו בכל יום ובכל שעה.
פשוט מומלץ לשדר לילדים את מה שאתם חושבים באמת בלב: שהילד שלכם הוא הכי חכם, שהוא הכי מוכשר והכי מיוחד במינו.
וכמו שלמדנו מהפסקאות הקודמות על פי הגרפולוגיה כתב היד שלנו הוא אנחנו, ולכן להחמיא לילד גם על כתב היד שלו.
שני אוהבת ללמוד דברים חדשים, בין היתר על עולם הגרפולוגיה